2014. február 13., csütörtök

Úton a télapó városa felé


Szerdán reggeli után a legtöbb önkéntes elhagyta színteret. Páran még egy napot ráhúztunk. A fogadó szervezetemnél sok volt a munka aznap ezért halasztották az utamat egy nappal.
Gerzsonka délután visszatért a menhelyről. Házhoz szállították így nem tudtam lefotózni milyen jó helyen üdült. Az öt napért 50eurót fizettem. Hát nem olcsó, de nem volt más választásom. És Szerencsére jól viselte az utat is meg az új helyet is, nem is volt rá panasz.

Az éjszakát ismét kis házunkban tölthette Villa Elbán. A vonatunk hajnalban 4:50kor indult, a taxi 4:30kor vett fel minket. Majd újabb 6 órás út Rovaniemi-ig. Aludni persze megint nem tudtam. A vonatról a kilátás gyönyörű. Egy idő után nem lehetett mást látni mint hóval borított fenyveseket. Rovaniemiben volt majd 3 órám. Természetesen csomagokkal nem indultam el felfedezni a várost, örültem hogy a hóban a busz állomásig sikerült elvonszolnom a bőröndöt. Jól megizzasztott mondhatom. Szívesebben lettem volna a görényem helyében.

A buszig pihengettem. 13:25kor indultunk Ranua felé. Többször is elbóbiskoltam majd felriadtam. „Nem kéne elaludni mert ismeretlen vidéken járunk”

14:45kor menetrend szerint megérkeztünk. Kedves kolleginám várt rám. Kocsival elfurikázott vásárolni hogy legyen mit ennem. Majd pizzáztunk egyet és beugrottunk a munkahelyünkre. Barátságos épület. Egyébként nincsenek nagy távolságok. Már legalábbis én közel lakom az ifjúsági házhoz. 1-2 perces séta.

A szállásom nem egy nagy durranás. Saját szobám van aminek örülök. A szobában van mini konyha ami lényegében egy villany rezsóból egy mikróból és egy hűtőszekrényből áll. A ruháimnak elég kicsike komód jutott. De ami a legfontosabb a fürdő. Hagy némi kívánnivalót maga után. Addig nem tudtam enni inni pihenni amíg egy kicsit ki nem takarítottam. Nem rossz hely, csak még némi felszerelés bútorzat hiányzik. Azt mondták szóljak ha bármire szükségem van a lakásba. Élek is majd a lehetőséggel, persze csak módjával, nem szeretném ha azt gondolnák nekem semmi sem elég jó. Kaptam tőlük egy pulcsit, sajnos a feliratát még nem sikerült megfejtenünk merthogy én finnül nem tudok a kolleginának pedig az angol a gyengéje. De ezen hamarosan változtatunk. Ezenkívül csudacsini lila rózsás ágynemű huzatot és múminos törölközőt is kaptam. Állítólag a múmin svéd-finn eredetű, minden tele van itt velük. Ennek a rejtélynek is utánajárok majd.

Megkaptam a munka beosztásomat is. Többnyire a délutáni órákban dolgozunk. Holnap lesz az első napon. Egyelőre csak ismerkedés, bemutatom az országom. Este rapkoncert. Első feladatom fényképezés lesz.

A munkán kívül legfontosabb küldetésem ketrecet szerezni Gerzsonnak. Lehetőleg itt olcsón akár használtan, mert otthonról postázni lehet még drágább lenne.










 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése